Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etická dilemata v telefonické krizové intervenci u seniorů
VOSIKOVÁ, Kristýna
Práce je teoretického charakteru. Práce se zabývá etickými dilematy pracovníků linky telefonické krizové intervence při práci se seniory. Cílem této diplomové práce je vymezit etická dilemata pracovníků linky telefonické krizové intervence, kterým jsou denně vystavováni a reflektovat jejich řešení za pomoci etických teorií. V první kapitole je charakterizováno stáří a stárnutí, změny ve stáří a příprava na stáří. Kapitola druhá zahrnuje krizovou intervenci (charakteristika, znaky) a krizi (příčiny, fáze, typy, řešení). Kapitola třetí představuje telefonickou krizovou intervenci jako formu pomoci. V kapitole čtvrté je popsána krizová intervence u seniorů, nejčastější krizové situace v seniorském věku a telefonická krizová intervence u seniorů. V poslední kapitole jsou uvedena etická dilemata, vyskytující se v telefonické krizové intervenci u seniorů, a reflexe etických teorií reagujících na etická dilemata pracovníků linky.
Sebevražedné tendence seniorů v telefonické krizové intervenci
Maliňáková, Barbora ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Obsahem práce je téma sebevražedných tendencí u seniorů. Zkoumány jsou skrze optiku krizových linek, které se s tímto tématem setkávají. V teoretické části je definováno stáří jako možná krize, možnosti telefonické krizové intervence a základní vývojové potřeby dle terapeutického směru Pesso Boyden System Psychomotor. V praktické části jsou popsány služby telefonické krizové intervence resp. jejich podoba v ČR a jejich četnost kontaktů s klienty-seniory se suicidální tematikou. Pomocí rozhovorů s pracovníky linky a analýzou záznamů z hovorů dále popíši i možné motivy seniorů k suicidálním úvahám, v diskuzi navrhnu možné nástroje prevence tohoto jevu.
Přístup pracovníků Linky bezpečí k sebevražedným klientům
Horáčková, Irena ; Stretti, Sylvie (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Cílem této diplomové práce je představit problematiku sebevražedného jednání u dětí, dospívajících a mladých dospělých a práci s těmito jedinci v rámci telefonické krizové intervence. Teoretická část, jež vychází především z české odborné literatury, ale i zahraniční, je věnována popisu fenoménu sebevraždy, jejích forem a způsobů sebevražedného jednání se zaměřením na vliv vývojových charakteristik na suicidální krizi u výše uvedené cílové skupiny. Dále jsou mapována specifika práce a přístup k této skupině z hlediska telefonické krizové intervence. Dílčím tématem je etika práce s klientem. Praktická část zkoumá přístup pracovníků telefonické krizové intervence k suicidálním klientům, a jak tito pracovníci zacházejí s možnými etickými konflikty (dilematy). Z hlediska metodologického byl aplikován kvalitativní výzkum s využitím metody polostrukturovaného interview s vybranými účastníky v konkrétní organizaci Linka bezpečí.
Dopady supervize na resilienci pracovníků linky důvěry
Hermánková, Lucie ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Antoš, Svatopluk (oponent)
Diplomová práce "Dopady supervize na resilienci pracovníků linky důvěry" přináší výsledky případové studie zaměřené na konkrétní pracoviště linky důvěry. Případem je studium vlivu supervize na zvládání profesní role pracovníků tohoto pracoviště. Teoretická část diplomové práce se zabývá klíčovými pojmy resilience a supervize, představuje obecnou charakteristiku linek důvěry, metodu telefonické krizové intervence a sociální službu telefonické krizové pomoci. Empirická část diplomové práce osvětluje kontext pracoviště linky důvěry, které bylo předmětem případové studie. Ústředním tématem výzkumu je zvládání profesní role pracovníků linky důvěry a vliv supervize na jeho proměny v čase. Výzkum zachycuje proměny vnímání supervize a jejího působení při zvládání profesní role pracovníků linky důvěry.
Specifika online krizové intervence a poradenství na Lince bezpečí
Horáčková, Irena ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Sekot, Jaroslav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zmapovat a představit možné formy online pomoci v rámci organizací a sdružení, jež se zabývají telefonickou krizovou intervencí na území České republiky. Teoretická část vychází především z české odborné literatury, ale je doplněna i o poznatky z odborné literatury zahraniční, kdy na tomto základě jsou představena obecně témata krize, krizová intervence a pomoc, dále pak specifičtěji téma online komunikace a možnosti poskytování odborné pomoci prostřednictvím online komunikačních systémů. Jako součást práce je zmíněna i etická problematika práce s klientem a téma kvality poskytované služby. V praktické části nalezneme především srovnání poskytované online pomoci mezi vybranými organizacemi a s organizací Linka bezpečí. Výzkum byl uskutečněn na základě kvantitativních principů s využitím strukturovaného dotazníku a je zaměřen především na praktické fungování poskytované služby nebo služeb a dále pak na to, jakou povahu mají kontakty klienta při využití konkrétní služby.
Telefonická krizová intervence (Specifika práce na lince důvěry)
Pittnerová, Monika ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Schõnfelderová, Marie (oponent)
Práce vysvětluje pojem krize, krizová intervence a telefonická krizová intervence, její postupy a techniky. Zabývá se historií vzniku linek důvěry v České republice, ale i ve světě. Blíže se zaměřuje na strukturu a zásady vedení hovoru na lince důvěry. Zjišťuje požadavky, které jsou kladeny na pracovníka linky důvěry, a představuje některé organizace pořádající výcviky v telefonické krizové intervenci. Uvádí organizace věnující se telefonické krizové intervenci i na mezinárodní úrovni. Pracovník na lince důvěry, tedy pracovník v pomáhajících profesích může být ohrožen tzv. syndromem vyhoření. Z toho důvodu práce neopomíjí kapitoly věnující se supervizi a psychohygieny. V závěru práce jsou uvedeny konkrétní hovory ze služby na lince důvěry.
Řešení krize u dětí a mladistvých prostřednictvím telefonické krizové intervence
ŠŤÁHLAVSKÁ, Jana
Práce se zabývá dětskou krizí a jejím řešením formou telefonické krizové intervence. Zaměřuje se na problematiku krize, její příčiny a průběh. Telefonickou krizovou intervenci charakterizuje z hlediska nejdůležitějších aspektů. Blíže se zaměřuje na zásady a strukturu vedení hovoru a seznamuje s důvody, které děti vedou k tomu, aby kontaktovaly linky důvěry. Součástí práce je problematika etických dilemat, se kterou se pracovníci linek důvěry potýkají. Závěrem popisuje průběh hovoru s dítětem které se nachází v obtížné životní situaci.
Dopady supervize na resilienci pracovníků linky důvěry
Hermánková, Lucie ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Antoš, Svatopluk (oponent)
Diplomová práce "Dopady supervize na resilienci pracovníků linky důvěry" přináší výsledky případové studie zaměřené na konkrétní pracoviště linky důvěry. Případem je studium vlivu supervize na zvládání profesní role pracovníků tohoto pracoviště. Teoretická část diplomové práce se zabývá klíčovými pojmy resilience a supervize, představuje obecnou charakteristiku linek důvěry, metodu telefonické krizové intervence a sociální službu telefonické krizové pomoci. Empirická část diplomové práce osvětluje kontext pracoviště linky důvěry, které bylo předmětem případové studie. Ústředním tématem výzkumu je zvládání profesní role pracovníků linky důvěry a vliv supervize na jeho proměny v čase. Výzkum zachycuje proměny vnímání supervize a jejího působení při zvládání profesní role pracovníků linky důvěry.
Sebevražedné tendence seniorů v telefonické krizové intervenci
Maliňáková, Barbora ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Obsahem práce je téma sebevražedných tendencí u seniorů. Zkoumány jsou skrze optiku krizových linek, které se s tímto tématem setkávají. V teoretické části je definováno stáří jako možná krize, možnosti telefonické krizové intervence a základní vývojové potřeby dle terapeutického směru Pesso Boyden System Psychomotor. V praktické části jsou popsány služby telefonické krizové intervence resp. jejich podoba v ČR a jejich četnost kontaktů s klienty-seniory se suicidální tematikou. Pomocí rozhovorů s pracovníky linky a analýzou záznamů z hovorů dále popíši i možné motivy seniorů k suicidálním úvahám, v diskuzi navrhnu možné nástroje prevence tohoto jevu.
Vývoj a proměna pracoviště linky důvěry Kladno od počátku do současnosti
Šmejkalová, Eva ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Havránková, Olga (oponent)
Bakalářská práce "Vývoj a proměna pracoviště linky důvěry Kladno" se zabývá v teoretické části metodou telefonické krizové intervence. V další části rozebírá etapy vývoje pracoviště Linky důvěry Kladno od počátku do současnosti. Dále se zabývá týmovým životem pracovníků včetně jejich motivací k práci na lince důvěry. Důležitou součástí práce je pohled na problémy pracoviště a na to, co pracoviště posiluje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.